Blev flåsad i nacken av en älg idag

Idag var jag i skogen, igen! Ovanligt va? :) Idag var en lite mera spännande dag, var nog för att Maria följde med. Imorse när vi bara hade suttit en stund hör vi hur det kommer något och flåsar som en tok bakom oss, jag blir ju hur nervös som helst när jag inser att det måste ju vara en älg! Ut på myren kommer en liten oxe som lägger sig ner. När den inser att vi sitter där ställer den sig upp och kutar iväg i full fart igen, efter någon minut kommer hunden lugnt och försiktigt. Vad den älgen höll på med undrar jag fortfarande. Lite senare kom Doris med en älg riktigt nära, men inte riktigt ända fram. Så puls har jag fått idag!
Efter älgjakten for vi hem och släppte Dolly, hon drev någonting men jag vet ej vad. När vi hade varit ut på den svängen hoppade jag agility med hundarna, så kul så. Nu har jag ätit middag och duschat. Känner mig seriöst som en ny människa efter att ha duschat, branog skitig man har varit i veckan..
-
Här kommer bilder! :)
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0